Handelsbetingelser for onlinekøb

(Handelsbetingelser for køb foretaget i en fysisk Biva-butik findes nederst på denne side)

Disse salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle salg og leverancer samt tilbud, afgivet på biva.dk

 

  1.     Generelle oplysninger

Juridisk navn: Biva ApS   
Organisationsform: Anpartsselskab
CVR. nr.: 40373853
Du kan kontakte os på tlf.: 75 52 52 52 mandag, tirsdag og onsdag mellem 10:00 og 14:00 eller pr. mail support@biva.dk, som vi besvarer inden for 48 timer i hverdagene.

Biva.dk er e-mærke-certificeret, og derfor er du omfattet af e-mærkets køberbeskyttelse, og du har altid adgang til e-mærkets gratis Sagsbehandling, når du handler hos os.  

  1.     Sådan handler du hos os

For at foretage et køb på www.biva.dk skal du igennem 8 trin.

  1.                Find den eller de varer du ønsker
  2.                Læg dem i indkøbskurven
  3.                Gå herefter til kassen
  4.                Indtast dine personlige oplysninger, eller log ind hvis du er eksisterende kunde.
  5.                Vælg forsendelses/betalingsmåde.
  6.                Godkend vores forretningsbetingelser
  7.                Tjek at alle oplysninger er korrekte og godkend købet
  8.                Sidst foretager du betalingen via betalingsvindue Persondatapolitik

 

  1.     Bestilling

Der kan bestilles hele døgnet hos www.biva.dk igennem hjemmesiden, 365 dage om året. Alle priser er i danske kroner inklusiv 25% moms.

 

  1.     Betaling

Betaling kan enten ske ved bestilling af varer via kortbetaling Dankort, Mastercard, Visakort, American Express, mm., ViaBill, Resurs Bank, Sparxpres.
Der tages ikke noget kortgebyr i forbindelse med dit køb.

 

PriceRunner Købsgaranti

Få dit køb sikret op til 50.000 kroner, hvis noget skulle gå galt i forbindelse med dit køb. Som medlem på PriceRunner får du altid Købsgaranti hos os. Denne ydelse er gratis og gælder for alle registrerede brugere på PriceRunner.

Hvis du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har besøgt os via dem, så kan du inden for 60 minutter efter dit køb gennemføre din registrering. Det koster ingenting og tager mindre end tre minutter, og vupti så er dit køb omfattet af garantien! 

Hvis du ønsker, at dit køb skal sikres gennem Købsgarantien, skal din bestilling være adresseret til dig som privatperson. Med Købsgarantien får du erstatning, hvis en vare er beskadiget, hvis en vare mangler ved levering, hvis levering af varen udebliver eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet.

Købsgarantien erstatter dig som kunde for både anskaffelses- og fragtomkostninger og den direkte økonomiske skade, du har lidt. For værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger gives ingen erstatning.

På PriceRunner finder du en liste med kategorier, der er undtaget garantien, samt de gældende vilkår.

Ja tak, jeg vil gerne have gratis Købsgaranti ved at blive medlem på PriceRunner!



        4.1  Rabatkuponer

Kun én rabatkupon kan bruges per transaktion. Hver kunde må kun bruge én enkelt rabatkupon. Rabatkuponer må kun bruges af netop den gruppe eller de individer som kuponerne er tiltænkt.
Misbrug af rabatkuponer kan medføre suspendering og/eller annullering af involverede konti samt ordrer. Vi forbeholder os derfor retten til at afvise din ordre. Spørg, hvis du er i tvivl.

 

        4.2  Betaling med ViaBill

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din
månedsydelse den 20. i hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-.
Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.
Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.
Læs mere her: www.viabill.com/kredit

 

  1.     Kontrol af møbler

Vi anbefaler kraftigt, at du gennemgår møblerne ved modtagelsen, og sikrer, at der ikke er skader på emballagen (varen skal ikke pakkes op, blot skal emballagen kontrolleres). Hvis der opdages skader på emballagen, så tjek gerne området på møblet grundigt for skader sammen med chaufføren (tag gerne foto), hvis dette er muligt. Få chaufføren til at notere og underskrive ved evt. skader på din ordreseddel og på chaufførens turliste. Så finder vi og vognmanden en løsning på dette.

Er der sket skade under transporten, så skriv til os på support@biva.dk med det samme efter modtagelse. Medsend billeder af skaden, da det letter ekspeditionen. Sagen vil blive vurderet hurtigst muligt. 

Er der ved modtagelsen synlige skader på emballagen og er der ikke umiddelbar mulighed for udpakning, skal du kvittere med forbehold på fragtbrevet, hvis dette er muligt. Bed evt. fragtmanden kvittere for, at skaden er set. Vi anbefaler kraftigt at du snarest muligt herefter udpakker forsendelsen og straks giver meddelelse til os eller fragtmanden, hvis der er skader.

6.     Levering

Sendes din ordre via Post Nord eller GLS , vil du modtage et link til at spore leveringen af din pakke.
Ved levering af større eller tunge forsendelser der foretages med fragtmænd, vil fragtmanden forsøge at kontakte dig inden levering.
Vi anbefaler, at du er hjemme ved leveringen, for at kunne kvittere for modtagelsen.

  1.  

            6.1  Leveringstid og -pris

    Leveringstiden fremgår på vores hjemmeside ved hvert produkt, og den er vejledende. 

    Levering af mindre forsendelser kan ske i samarbejde med Gls, Post Nord, DPD, UPS, Danske Fragtmænd og DSV eller ekstern fragtmand.
    Der kan forekomme ekstra forsendelsesomkostninger i forbindelse med levering til ikke bro-faste øer og udland.

    Leveringsprisen varierer alt efter vægten på forsendelsen fra 299 kr. dog max 595 kr. for levering til kantsten for de store forsendelser såsom sofaer indenfor Danmark, hvor der er tale om fastland og brofaste øer.. Leveringsprisen vises efter, at du har lagt varen i kurven.

    Hvad angår leveringsprisen til ikke-brofaste øer og udlandet, så vil du modtage besked på mail om ekstra fragtomkostninger efter din ordre er oprettet, når vi har fundet den billigste fragtpris til kunden ud fra varens vægt, størrelse og antal kolli. 

            6.2  Når levering foretages med eksternt fragtfirma

    Ordren leveres til kantstenen med hjælp til opbæring mod betaling efter aftale, hvis dette er muligt. Vi anbefaler altid, at du er til stede på adressen i det aftalte leveringsinterval. 

    Hvis det ikke er muligt at levere på grund af pladsmæssige årsager, hvor varen ikke kan stilles, eller hvis ingen er hjemme på leveringstidspunktet, tager vi møblerne med tilbage. Bemærk, at der vil blive opkrævet fragt for ny levering.
    Der er ikke mulighed for adskillelse af varer på adressen.

     

           6.3  Leveringstidspunkt og forgæves levering

    Chaufføren vil altid prøve at kontakte dagen inden levering samt op til en halv time før ankomst, men dette er desværre ikke noget vi kan garantere. Vi frasiger os ansvaret, hvis du ikke modtager sms eller tager telefonen, når fragtmanden ringer. I dette tilfælde vil varen enten blive stillet, hvis dette er muligt, eller taget retur, og vi vil derefter opkræve returomkostninger samt en ny levering. 

    Ved forgæves levering, hvor varen ikke kan stilles kan der gå op til 3 uger, før ny leveringsaftale kan laves, og der pålægges yderligere et gebyr for en ny levering.

     

            6.4  Typer af levering

    Levering med hjælp til opbæring: Hvis du har sarte gulve/tæpper vil det være en god ide, at afdække dem, da chaufførens fodtøj kan være snavset. (Chaufføren må ikke stille fodtøjet jvf. AT arbejdes miljøbeskyttelses regler). Sker der skader i hjemmet SKAL chaufføren informeres, inden han forlader boligen. 

    Levering foregår ved, at du med hjælp fra chaufføren, bærer varerne til første fremkommelige rum i din bolig (ikke entré).

    Kantstenslevering: Levering sker ved kantstenen eller hvor bilen nemt kan holde nærmest boligen.

    Chaufføren stiller møblerne ved bilen, hvorfra du selv skal få dem ind i boligen, uden chaufførens hjælp.

     

            6.5  Øvrigt om levering

    I forbindelse med levering af større forsendelser er det tidligere hændt, at møblerne ikke har kunnet komme ind hos modtager, eller at der har været skade på emballagen. Da vi ikke kender adgangsforholdene ved leveringer, er det dit ansvar, at møblerne kan komme ind.

    Da vi ikke kender adgangsforholdene ved leveringen, er det dit ansvar at møblerne kan komme ind. I tilfælde af utilstrækkelige adgangsforhold, forbeholder vi os retten til at sætte møblerne uden for døren, eller opkræve ekstra betaling for returkørsel samt for ny levering. Såfremt chaufføren vurderer at adgangsvejen ikke er tilstrækkelig fri, men du som kunde accepterer at chaufføren forsøger at bære møblerne ind, sker dette for kundens eget ansvar og hverken Biva eller chaufføren kan holdes ansvarlig for evt. skader på hjem og indbo. Tilsvarende gælder, at såfremt det er nødvendigt at udpakke møblet for at få det forsvarlig ind, så hæfter du som kunde for eventuel værdiforringelse pga manglende emballage, ved en eventuel senere fortrydelse af købet

 

  1.     Specialfremstillinger 

Specialfremstillinger er varer, der ikke består af standardvalg og som produceres specifikt efter kundens ønske. Det kan være sofaer med bestemt farve eller størrelse, madrasser der er selvvagte til senge m.fl. 

Nogle varer kan leveres i forskellige farver og størrelser. Har du ønske om f.eks. en bestemt farve, som ikke i forvejen er angivet ved din bestilling kan du i beskedfeltet, ved bestillingen, skrive dit ønske, som vi, så vidt det er muligt, vil efterkomme. Ring evt. for at sikre dig at vi kan levere din ønskede farve eller størrelse.
Gebyr for materialeændring ved skræddersyede møbler er 395 kr. For nogle materialetyper opkræves der 25, 35 eller 45%, dette fremgår øverst til højre på kataloget og i vores butikker.

Se farvekataloget HER

Leveringstiden varierer mellem 4-13 uger ift. leverandørens produktionskapacitet  Under punktet "leveringstid" som står anført på alle produkter, vil du kunne se den pågældende vares vejledende leveringstid. 

Følgende betingelser gør sig desuden gældende:

50% af varens pris fungerer som depositum.

Du kan fortryde dit køb op til 14 kalenderdage efter modtagelse ved onlinekøb. Bemærk venligst at fortrydelse af en specialbestilling samtidig skal leve op til de almindeligt gældende regler for fortrydelsesret. 

  1.     Fortrydelsesret

Du har som kunde 14 dages fuld fortrydelsesret, når du handler på biva.dk

Fortrydelsesfristen udløber 14 kalenderdage efter den dag du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse. 

Du skal inden for 14 kalenderdage fra modtagelse af varen give os tydelig meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal enten afgives per e-mail til support@biva.dk, eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Du kan ikke ændre eller annullere en ordre, hvis din ordre er afsendt eller videregivet til fragten, da forsendelsen ikke kan stoppes. Nægter du at modtage din ordre uden at have givet os klar besked omkring dette, vil vi opkræve leverings- og returomkostninger i refunderingen. Du kan returnere et produkt efter at du har modtaget din ordre.

        8.1  Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Du skal kontakte kundeservice, inden du returnerer en vare da dette fremmer ekspeditionen af din fortrydelse. 

Send en mail til support@biva.dk oplys et emne, samt ordrenummer, så vender vi hurtigt tilbage med instruktioner om, hvordan varen skal returneres.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder eksempelvis sofaer.

Hvis vi skal afhente møbler ved kunden opkræver mellem 299-2500 DKK. Varer afhentes kun fra kantstenen.

Afhentning af sofaer, senge samt andre store møbler koster op til 2500 kr. 
Afhentning af mellemstore møbler som skænke, garderobeskabe, spiseborde m.m. koster 995 kr. 
Afhentning af mindre møbler som tæpper, stole m.m. koster fra 299-595 kr. 

Vi udregner altid returomkostningerne ud fra antal varer, vægt og størrelse, så derfor kan priserne varierer. 

        8.2  Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

        8.3  Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre.

Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Hvis du ønsker delvist at annullerer din ordre, og du har fået en samlerabat i dit køb, gør vi opmærksom på at hele samlerabatten vil fratrækkes i refunderingen. 

 

        8.4  Tilbagebetaling af købsbeløbet 

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse, når vi har modtaget varen retur og gennemgået den. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion. Har du overført via bankoverførsel/mobilepay bedes du give os dit reg og kontonummer til tilbageførslen. 

I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Blev din bestilling afregnet med et betalingskort (kreditkort) via internettet, vil beløbet være tilbage på din konto efter få dage afhængig af det betalingskort, du har benyttet. Ved annullering af et produkt i en ordre hvor der er opnået rabat, vil rabatten bortfalde ved delvis returnering.

 

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur.

 

        8.5  Returadresser

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes retur til følgende adresse:

Biva
Fuglsang Allé 2
7000 Fredericia

Vi gør opmærksom på, at varen skal sendes med omdeling, da vi ikke afhenter varer i pakkeshop

Varer der returneres UFRANCO eller på efterkrav nægtes modtagelse og returneres af post/fragtmand til kunden med fragtregning. Kopi af faktura SKAL altid vedlægges.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Udover de 14 dage kan returnering af varer kun ske efter forud truffet aftale med www.biva.dk.

 

  1.     Reklamation og garanti

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Der er som standard 2 års reklamationsret på alle vore produkter. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Benyttes møbler til erhvervsbrug, vil købet ikke være omfattet af reklamationsretten. 

Såfremt der er mere end 2 års reklamationsret på et produkt, er dette producent-garanti på dennes vilkår og betingelser.
Såfremt en vare er returneret til reparation og www.biva.dk's tekniske afdeling konkluderer at varen er defekt, vil denne blive sendt til reparation. Reparationstiden afhænger af presset på det pågældende værksted. Skønner www.biva.dk tekniske afdeling at varen ikke kan repareres ombyttes denne til en ny.

Enkelte sofaer har et transportstof monteret under bunden af sofaen. Dette stof har udelukkende til hensigt at beskytte sofaen mod støv under transporten. Stoffet kan let gå i stykker, hvilket er helt uden betydning, og det har ingen praktisk funktion. Dette vil ikke beskadige sofaen og betragtes derfor ikke som en reklamation.

Du anbefales ved leverancens modtagelse at kontrollere denne, herunder undersøge om leverancens kvalitet og mængde svarer til det aftalte. Finder køber, at dette ikke er tilfældet, bedes du gerne senest inden 2 dage efter varemodtagelsen, skriftligt at underrette www.biva.dk herom, da det letter den videre reklamationsproces betydeligt.

Såfremt leverancen ikke kvalitets- eller mængdemæssigt svarer til det aftalte, har www.biva.dk ret til at om- og/eller efterlevere.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Forandringer eller indgreb i det købte uden www.biva.dkskriftlige samtykke kan medføre, at reklamationsretten ikke kan gøres gældende.
Såfremt www.biva.dk anmoder derom, skal du umiddelbart efter reklamationen, returnere den angiveligt mangelfulde vare til www.biva.dk i forsvarlig emballage. www.biva.dk forbeholder sig retten til at teste varer, som påstås at være defekte. Der kan forekomme et undersøgelsesgebyr, såfremt Biva fået kundens aktive samtykke hertil, såfremt fejl eller mangler ikke konstateres ved en sådan undersøgelse

De 2 års reklamationsret omfatter ikke batterier samt sliddele eller dele som er gået i stykker pga. kundens egne indgreb eller fejlmontering.

      10. Produktbeskrivelser

www.biva.dk og dets partnere bestræber sig på at være så nøjagtige som muligt.

Skræddersyet sofaer med madrasudtræk: Maxbelastning 100 KG.
Vi anbefaler ikke at sofaen bruges som en hel erstatning for en seng.

Produktbilleder og Miljøbilleder:

Bemærk venligst, at pyntepuder, tæpper, lamper, planter og andre dekorative genstande, der vises på produktbilleder og i miljøbilleder, ikke er inkluderet i købet, medmindre det specifikt angives på produktsiden. Disse genstande er kun anvendt til at illustrere produktets anvendelse eller for at skabe en bestemt atmosfære. De er ikke altid tilgængelige for køb gennem vores webshop.

Hvis du ønsker at tilføje nogen af disse dekorative elementer til dit køb, bedes du kontakte os for yderligere information. Vi vil bestræbe os på at imødekomme dine ønsker mod eventuel merbetaling, så længe det ikke fremgår som inkluderet på produktsiden.

       11. Persondatapolitik

For at du kan indgå en aftale/handel med os via websitet skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger; navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse.
Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos www.biva.dk og opbevares i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes. 
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.


Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger, www.biva.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Den data-ansvarlige på www.biva.dk er Biva ApS
Den server-ansvarlige på www.biva.dk er Netgiganten.dk

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: Support@biva.dk.

 

        11.1       Personlige oplysninger

Oplysninger givet til www.biva.dk bruges udelukkende til ordrebehandling. Oplysningerne gemmes i en database, således at www.biva.dk ved senere handler/reklamationer hurtigt og nemt kan finde frem til kunden.
Kun hvor kunden selv aktivt har valgt at få evt. reklame-e-mail tilsendt, vil oplysninger bruges i reklameøjemed.

Derudover logges IP-adresse hvorfra ordre afgives. IP-adresse bruges udelukkende i forbindelse med sager omkring svindel. www.biva.dk benytter sessions til at holder styr på en kundes indkøbskurv på et besøg på hjemmesiden. Denne session indeholder ingen personlige oplysninger, og vil blive slettet igen når kunden forlader hjemmesiden.

 

        11.2       Cookies

På www.biva.dk bruger vi cookies for at gøre dine besøg hos os lettere. En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde ved serveren (fx. et websted) ved brugerens næste besøg, hvem brugeren er.

På www.biva.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du har altid mulighed for at slette cookies fra din computer. Det kan fx gøres på følgende måde: I Internet Explorer 5.X slettes cookies under menuen ”Funktioner” -> ”Internetindstillinger” -> ”Slet cookies 

      12.  Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til salg@biva.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

 

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg

http://www.naevneneshus.dk/

 

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

Biva
Fuglsang Allé 2
7000 Fredericia

Tlf: 75525252


support@biva.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

 Handelsbetingelserne er senest opdateret 25.01.2022